Vi søger et par erfarne projektledere til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens Kontor for Digitalisering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for projektledelse, og er du fagligt skarp og ambitiøs? Vi søger en til to erfarne projektledere, der ønsker at blive en del af et fokuseret projektlederteam i konstant udvikling

I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens Kontor for Digitalisering arbejder vi professionelt med projektledelse, og vi søger derfor en erfaren projektleder, der er motiveret for at lede vores spændende digitaliseringsprojekter i forvaltningen.

I Københavns Kommune har vi en ambitiøs digital dagsorden, der berører alle forvaltninger i kommunen. Du skal være med til at gennemføre de nødvendige tiltag og lede projekterne, så vi realiserer målene i vores fælles digitale dagsorden.

Arbejdsopgaver og ansvarsområder
Som vores nye projektleder skal du

  • lede og styre projekter fra idé til implementering
  • sikre et godt samarbejde med forretningen
  • skabe et godt samspil med styregruppen, projektgruppen, projektdeltagerne og andre interessenter
  • planlægge og risikostyre dit projekt med fokus på mål og økonomi
  • tilvejebringe leverancer ift. projektets scope og gevinster
Vi arbejder metodisk efter Københavns Kommunes fælles IT-projektmodel på vores mangeartede projekter, hvor vi bl.a. har fokus på at bringe ny teknologi i anvendelse samtidig med, at vi sikrer en sikker, effektiv og brugervenlig drift af vores kerneopgaver i forvaltningen.

Faglige og personlige kvalifikationer
Vi vægter højt, at du

  • er certificeret projektleder, f.eks. IPMA
  • har flere års dokumenteret erfaring med projektledelse
  • har en relevant akademisk uddannelse og besidder generalistkompetencer
  • er lyttende, kan foregribe komplikationer, reagerer på forsinkelser eller misforståelser og tilpasser projektet de nye vilkår, så fremdriften sikres
  • arbejder selvstændigt, har personlig gennemslagskraft og kan skabe motivation hos dine interessenter
Derudover lægger vi vægt på, at du

  • er en stærk kommunikator, både mundtligt og skriftligt
  • har stor erfaring med at facilitere og lede forandringsprocesser
  • har et højt drive og en løsningsorienteret tilgang til nye udfordringer
  • kan træde i karakter, levere resultater og skabe en positiv gejst i en projektgruppe
  • er ansvarlig og struktureret i din opgaveløsning
Det er også en fordel at have erfaring fra og forstå arbejdet i en politisk styret organisation – men det er ikke et krav i stillingen.

Hvad kan vi tilbyde?
Du får din base i Kontor for Digitalisering, hvor du bliver del af et fokuseret team med pt. 4 projektledere. Foruden at styre vores respektive projekter prioriterer vi i teamet at afsætte tid til videndeling, ligesom vi løbende sparrer og udvikler vores personlige kompetencer i fællesskab.

Vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, f.eks. ved at deltage i netværk og konferencer.

I Kontor for Digitalisering bliver du desuden en del af en afdeling på ca. 28 medarbejdere fordelt på 4 teams plus en stab, der arbejder med mange aspekter af IT og digitalisering, der skal sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og håndteringen af vores kerneopgave i forvaltningen.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for hjemmearbejde og fordybelse. Vi lægger stor værdi både i og på, at ansvarlighed og engagement spiller en vigtig rolle for såvel dig som for teamet som helhed.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Vi forventer stillingen besat den 1. oktober 2023.

Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade i København V.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til områdechef Lene Gøhlmann Madsen på tlf. 3031 6513 eller chefkonsulent Charlotte Steinmark på tlf. 2173 2662.

Søg via linket senest tirsdag den 1. august 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33 og 34. Der vil være andensamtaler med brug af case i uge 35.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193402&DepartmentId=19152&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877782

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet