BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Special- eller chefkonsulent som ledelsesunderstøttelse til centerchefen til en helt unik mulighed i en af Danmarks største indkøbsorganisationer.
Er du god til at få andre med og skabe forandringer? Og trives du i et ambitiøst arbejdsfællesskab med stærke faglige og sociale relationer, hvor vi er mange forskellige faglige baggrunde? Centerchefen har brug for en højre hånd til at hjælpe med at drive centrets tværgående projekter.
Hvad skal du lave?
Som ledelsesunderstøttelse i Center for Indkøb og Forsiking (CFI) får du mulighed for at drive store tværgående projekter i tæt samarbejde med centerchefen og chefgruppen. Du kommer helt tæt på de ledelsesmæssige og udviklingsmæssige dagsordner, som er afgørende for centret at eksekvere på for at være gearet til fremtiden.
Vi er i fuld gang med at lægge den fælles retning og organisering for vores center – og du bliver en vigtig spiller i realiseringen heraf.
Som ledelseskonsulent for CFI vil du i samarbejde med centerchefen og chefgruppen bl.a. få en vigtig rolle i at drive store strategiske projekter – både internt i CFI, men også på tværs af forvaltningerne. Du er både udførende på projekterne, du driver og faciliterer processer, skaber commitment og engagement, følger op og sikrer fremdrift.
Dine opgaver spænder vidt, og de konkrete opgaver afhænger af centerchefens strategiske prioriteringer, politisk fokus og den øvrige organisation.
CFI er et center med fem kontorchefer og ca. 100 medarbejdere fordelt på fem kontorer. Hertil kommer mange interne og eksterne interessenter og samarbejdspartnere. Du elsker at arbejde i komplekse processer, hvor du løbende kan skabe engagement og commitment gennem involvering og dialog. Du bliver ikke slået ud, når du møder modstand, men er drevet af at arbejde produktivt med modstand og skabe medspil. Det er derfor afgørende, at du kan navigere i høj kompleksitet og bistå centerchefen med at skabe overblik over indsatser og processer samt selvstændigt sikre fremdrift i dine opgaver.
Eksempler på opgaver, som du vil arbejde med indenfor CFI og på tværs af forvaltningerne:
- At sikre fremdrift i centrets nye strategiske retning 'Fælles på Tværs', hvor effektiv drift, langsigtede bæredygtige løsninger (fx klima og digitalisering), fokus på at det skal være nemmere at bruge vores løsninger og ydelser i samarbejder samt at bidrage til udviklingen af det attraktive arbejdsfællesskab fagligt og socialt – herunder fastholdelse og rekruttering.
- Som tovholder i samarbejde med kollegaer at udvikle aktiviteter og commitment på baggrund af centrets fokusområder indenfor kommunikation, konsulentrollen i samarbejdet med organisationen, mødekultur i CFI samt den attraktive arbejdsplads.
- Mødeaktiviteter i forskellige foraer, hvor du typisk kan facilitere involverende processer og dialoger.
- Understøtte årshjulsprocesser i chefgruppen, fx APV og MUS i CFI.
- Ledelsesbetjening og sparring – herunder løbende opgaver fra chefgruppen.
Hvem er du?
Faglige kompetencer:
- Udviklings- og proceskonsulentkompetencer vil være en fordel
- Erfaring med udviklings- og forandringsprocesser i et tværgående perspektiv
- Kendskab til HR-udvikling er et plus
- Skriftlige og mundtlige formuleringsevner er helt i top, og du kan tilpasse tekst og tone til specifikke målgrupper
- Teamplayer som hovedværdi
- Præsterer på egen position som del af et hold med fælles mål
- God og positiv energi
- Stærke samarbejdsevner, der skaber resultater via tillidsfulde relationer. Du synes, det er sjovt at arbejde relationelt i mellemrummene og få organisationer til at mødes i fælles resultater
Hvem er vi?
Du bliver en del af staben til ledelsesteamet i CFI, hvor du kommer tæt på beslutningerne i en af Danmarks største indkøbsorganisationer.
I Københavns Kommune foretages der hvert år indkøb for ca. 13 mia. kr. fordelt over hele kommunen. I Center for Indkøb, CSR og Forsikring (CFI) skal vi via vores fem afdelingskontorer bl.a. sikre, at institutionerne i Københavns Kommune har adgang til de rigtige varer og ydelser til den rette pris. Dette sker hovedsageligt gennem dialog med nøgleinteressenter, herunder kommunens egne brugere og leverandørerne på markedet. Hertil driver vi også projekter for bæredygtige indkøb (herunder klimaplan for indkøb) og indsatser mod social dumping.
Derudover har vi også ansvaret for at forsikre Københavns Kommunes bygninger, fx Københavns Rådhus, Kødbyen og Thorvaldsens Museum samt ansvaret for arbejdsskader.
Vi tilbyder
Du tilbydes et udfordrende og afvekslende job, hvor du vil blive en del af et godt og engageret fagligt miljø med god sparring og en uformel omgangstone.
Vi tager kompetenceudvikling alvorligt og opgaver, beslutninger og ansvar ligger i høj grad hos medarbejderne. Vi prioriterer godt samarbejde, og at vi udvikler os – både individuelt og som team. Vi giver udfoldelsesmuligheder og frihedsgrader, men forventer til gengæld engagement, præstationer, samarbejde og vidensdeling.
Arbejdstiden er fleksibel, ligesom arbejdspladsen er placeret centralt i København tæt på Fuglebakken Station.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse er efter gældende overenskomst og følger principperne for Ny Løn.
Arbejdstid fastlægges efter aftale og er som udgangspunkt på 37 timer om ugen.
Stillingen forventes at være med tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller efter aftale. Der er tale om en fastansættelse.
Fysisk er vi placeret i et stort og moderne domicil ved Fuglebakken Station med et godt arbejdsklima, nye kontorfaciliteter, massageordning, fitnessrum og kantineordning.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte centerchef Dorthe Friis-Vigh på 2154 1165 fra den 7. august 2023.
Du skal skrive en motiveret ansøgning og vedhæfte et opdateret CV, når du søger stillingen.
Søg via linket senest onsdag den 9. august 2023
Vi forventer at holde samtaler i ugerne 33-35.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193301&DepartmentId=23232&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875635