Nærværende afdelingsleder til vores børneafdeling i Børne- og Familiehuset Arild

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er på udkig efter dig, der kan bidrage med nærværende ledelse og en stærk faglig profil. Du skal sikre driften og rammerne i afdelingen, så kvaliteten i opgaveløsningen er høj, og medarbejderne trives.

Børne- og familiehuset Arild er en institution med flere forskellige indsatstyper og behandlingstilbud til udsatte børn og familier. Arild arbejder med anbringelser, døgnophold for familier, familiebehandling, praktisk pædagogisk støtte samt rådgivning. En del af det forebyggende arbejder sker i familiernes hjem.

Om dig
Som afdelingsleder står du i spidsen for medarbejdere, som sætter den omsorgsfulde og praksisnære støtte til børn i udsatte positioner samt deres familier i højsædet. Her skal du sikre den daglige drift og den nære personaleledelse af medarbejderne.

Du skal bevare et fokuseret blik på kerneopgaven og være en tydelig og samtidig en nærværende daglig leder af afdelingen og kunne navigere i en oftest udfordrende hverdag. Dine lederegenskaber skal kunne mestre alt fra det store overblik i organiseringen af dagligdagen til den mere containende, lyttende, rummelige leder, som viser vej − også dér hvor det bliver svært.

Vi vægter samarbejde og intern sparring højt, og derfor ser vi gerne, at du kan navigere i den samlede organisation og håndtere mange forskellige samarbejdsrelationer med forvaltninger, fagprofessionelle såvel som frivillige, almene og private aktører.

Dine opgaver
I en omskiftelig socialpædagogisk virkelighed, der rummer mange komplekse situationer, er du i tæt dialog med dine lederkolleger, medarbejdere, borgere og netværk om at opnå de mest konstruktive og virkningsfulde løsninger.

Derudover spænder dine opgaver fra driftsorienterede opgaver, økonomistyring og personaleledelse til ledelse af og deltagelse i faglige og strategiske udviklings- og forandringsprocesser. Du skal blandt andet:

  • sørge for en sikker drift og kompetent, faglig udvikling af såvel medarbejdere som afdelingen.
  • videreføre og udvikle opgaveløsningen, der skal leve op til kvalitetsreformen jævnfør lov om socialtilsyn og hele tiden understøtte børn og familiers muligheder for at udvikle sig.
  • sikre, at indsatserne ligger i tråd med det faglige grundlag på Arild og følge det strategiske og faglige fokus i center, borgercenter og forvaltning.
  • sikre arbejdet for, at afdelingen har et sikkert og sundt arbejdsmiljø samt en god trivsel blandt medarbejderne, hvor der også er plads til grin og et rart arbejdsfællesskab.
Vores forventninger
Vi ønsker dig, der har erfaring med at lede medarbejdere og kan omsætte den strategiske retning for Arild på den måde, så du agerer i organisationen og bidrager til den daglige opgaveløsning.

Du skal navigere sikkert i dit ledelsesrum ved at organisere og prioritere dine opgaver. Med gode samarbejdsevner, overblik og rettidighed skal du på den baggrund være i stand til at fokusere dine handlinger og gøre det, den konkrete situation kalder på.

Du ser dig selv som del af et arbejdsfællesskab i afdelingen såvel som i Børne- og Familiehuset Arild som helhed. Derfor deler du opgaver og ansvar med den øvrige ledelse, tillidsvalgte såvel som pædagogiske medarbejdere ved at stille krav til dine omgivelser og give udtryk for dine positive forventninger til den enkeltes betydning for opgaven og ledelsen af organisationen.

Vi ønsker en leder, der både kan handle, tage ansvaret og agere, såvel som en, der er i stand til at facilitere og understøtte, at andre gør det samme. Derfor skal du besidde evner til at inspirere, udvikle og lede medarbejdere og deres samarbejdsrelationer til gavn for opgaveløsningen. Du:

  • har relevant uddannelse suppleret med videreuddannelse indenfor ledelse.
  • har eventuelt erfaring eller gåpåmod i forhold til ledelse af drift, økonomi og faglig udvikling og erfaring med ledelse af medarbejdere.
  • har kendskab til at arbejde i en politisk styret organisation.
  • er fagligt velkonsolideret gennem erfaring med arbejdet med udsatte børn, deres familier og netværk.
  • kommunikerer tydeligt og præcist såvel mundtligt som skriftligt.
Vi tilbyder

  • et rummeligt og fagligt arbejdsfællesskab og et arbejdsmiljø, der er præget af opmærksomhed og et fælles ansvar for både opgaveløsning og hinandens trivsel.
  • et stærkt engagereret og sjovt lederfællesskab.
  • en lærende organisation, som både fejrer succeser og lærer af de fejl, som vi begår.
  • et mangfoldigt hus, som hylder forskellighed og hilser alle velkommen med et åbent og nysgerrigt sind.
Hvem er vi?  
Vi bor i et stort træhus på Gadelandet 13, hvor der er plads til 10 børn i døgnbehandling. Vi arbejder med specialiserede behandlingsindsatser til børn (0-6+) og deres familier. Institutionen har både døgnophold for anbragte børn og for børn med deres forældre.

Vi løser opgaver, der rummer høj grad af kompleksitet og fordrer helhedsorienterede løsninger. Vi arbejder fleksibelt, inddragende og vidensbaseret med et stærkt fokus på at skabe målbare forandringer. Vi har en integrativ teoretisk tilgang, fordi vi løser en bred vifte af opgaver. Dette fordrer forankret faglighed i forhold til teoretisk viden, metodisk kunnen og gerne praksis erfaring.  

Hos os er det vigtigt, at trivslen er høj, og der er plads til humor.

Vi er et tværfagligt arbejdsfællesskab, hvor tillid og ordentlighed er grundtonen, og du vil få ansvaret for at lede 12 engagerede, dygtige børnebehandlere samt have et tæt samarbejde med husets psykolog, socialrådgiver og netværkskonsulent.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn efter overenskomst, kvalifikationer og erfaring jævnfør principperne i Ny Løn.
Du skal forvente at indgå som en del af en ledelsesbagvagtfunktion

Ansættelse pr. 1. november 2023.

Oplysninger og kontakt
Du kan kontakte institutionsleder Ann Kristine Beck Frugaard fredag den 18. august i tidsrummet 8.00-12.00 på 2227 5506.

Du kan også læse mere på Børne- og familiehuset Arild | Tilbud til udsatte børn og familier (kk.dk) og Børn og unge | Socialjob (kk.dk).

Søg via linket senest mandag den 28. august 2023
Ansættelsessamtaler afvikles fredag den 8. september 2023 samt 2. samtale tirsdag den 12. september 2023. Herimellem vil der blive foretaget test samt givet testtilbagemelding.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193727&DepartmentId=22954&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885487

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet