BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med strategisk og økonomisk rådgivning af ledere, og bliver du motiveret af at understøtte dem i at træffe beslutninger? Har du nemt ved at danne relationer og har lyst til at arbejde med økonomistyring? Så er du måske vores nye kollega i Økonomi i Københavns Ejendomme i Økonomiforvaltningen.
Københavns Ejendomme (KEJD) er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune forankret i Økonomiforvaltningen. Vi har ansvar for ejendomsområdet på tværs af kommunen og arbejder hver dag på at drive og udvikle området effektivt og bæredygtigt. Vi arbejder med køb, salg, ind- og udlejning, bygningsvedligeholdelse og facility services.
Om jobbet
Du vil blive ansat i stabsfunktionen Økonomi, hvor din primære opgave bliver at være strategisk partner for ét af vores forretningsområder. Derudover vil du indgå i flere arbejdsfællesskaber i Økonomi, hvor vi har fokus på at forbedre ledelsesbetjeningen og understøttelsen af forretningen. Her finder vi sammen løsninger på komplekse problemstillinger og udfordrer hinanden gennem tæt sparring.
Opgaverne vil bl.a. omfatte følgende:
- Økonomisk understøttelse af ét af vores forretningsområder, herunder budgettering, opfølgning, controlling og regnskabsrapportering
- Samarbejde med faglige sparringspartnere på forretningsområdet
- Understøtte og udfordre de budgetansvarlige ledere med fokus på god økonomistyring
- Deltage i interne og tværgående projekter med fokus på udvikling af ejendomsområdet
- Bidrage til den interne og eksterne budgetproces ved indhentning og kvalitetssikring af input, analyser og formidling
- Bidrage til analyser i samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for økonomi, samfundsvidenskab eller lignende. Du kan både være nyuddannet eller have flere års erfaring. Vi har behov for at få løst opgaver på alle niveauer og giver dig et grundigt introduktionsprogram, så du hurtigt og sikkert bliver introduceret til opgaverne. Dine ansvarsområder tilpasses løbende efter dine kompetencer og erfaring.
For os er det vigtigste, at du kan se dig selv i følgende:
- Initiativrig og nysgerrig i din tilgang til opgaverne
- Analytiske evner og lyst til at arbejde med tal
- Har lyst til at arbejde med økonomistyring i en kommune
- God til at kommunikere og indgå i dialog med mange forskellige mennesker
- Udviklingsorienteret, fleksibel og pligtopfyldende
- Kan sætte dig ind i og forstå, hvordan organisationen fungerer
Hvem er vi?
I Økonomi bliver du en del af et stærkt fagligt miljø sammen med ca. 20 kollegaer. Vi sætter det gode kollegaskab højt og sætter pris på et godt grin, en uformel omgangstone, fælles fredagsquiz og af og til også lidt fælles træning på kontoret.
Udover den daglige økonomi- og risikostyring spiller vi en central rolle i forhold til ledelsesinformation og effektiviseringer i organisationen. Vi lægger stor vægt på tværgående samarbejde og arbejdsfællesskaber med henblik på at udvikle styringen af KEJDs økonomi og ønsker i høj grad, at du sætter dit præg på samarbejdet. Vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering, så du får et stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi ledelsesmæssig opbakning og feedback på opgaveløsningen. Vi tager ansvar for, at du kan indfri dine faglige ambitioner. VI har fokus på udvikling af medarbejdere både i den løbende opgaveløsning og gennem et ambitiøst kompetenceudviklingsprogram.
Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Stillingen er på 37 timer inkl. ½ times frokost og flekstidsordning samt mulighed for hjemmearbejde. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chef for Økonomi Kasper Thimgaard på 2624 7671 eller teamkoordinator Eva Kjørtsholtsen på 2496 8330.
Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Samtaler vil blive afholdt i uge 33 og 34, og der vil indgå test af dine analytiske og skriftlige evner.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2.
Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt.
Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193475&DepartmentId=20089&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878993