BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du mod på at løfte og udvikle IKT indsatsen i Københavns Ejendomme? Har du erfaringer med opgaverne omkring et IKT-ansvar, og forstår du vigtigheden af adgang til pålidelige tegninger, 3D-modeller og beskrivelser mv. i forhold til en effektiv bygningsdrift? Er du samtidigt stærk i Revit og evt. Dalux og forstår, at BIM også er meget mere?
Københavns Ejendomme (KEJD) er en af landets største driftsherre organisationer med en stor mængde renoverings projekter. I Ejendomsdata og -digitalisering ønsker vi at understøtte driften med de bedste digitale løsninger.
Om jobbet
Vi har et stort fokus på at indsamle og vedligeholde den store mængde data og dokumentation, der udgør grundlaget for vores aktiviteter og beslutninger om kommunens bygninger. I enheden for Ejendomsdata -og digitalisering er det bl.a. vores mål at indsamle, kvalificere og udstille ejendomsdata over for resten af KEJD med henblik på at understøtte forretningens kerneaktiviteter. Din fremtidige IKT-indsats kommer til at udgøre en vigtig rolle i det samarbejde.
Du vil indgå i tæt samarbejde med vores naboenhed Vedligehold, der bygger og vedligeholder for ca. 1,3 milliarder kr. årligt. Her vil du, sammen med en IKT-kollega, have ansvaret for at sikre, at renovering og vedligeholdelsessager bliver en nyttig kilde til ejendomsdata. Det gør du igennem udarbejdelse af projekttilpassede IKT-specifikationer, der dækker driftens informationsbehov samt ved at sikre et fokus på IKT-kravene igennem projektforløbet, således at sagsdokumentationsmateriale er fyldestgørende, og informationer er pålidelige, inden de ved den digitale aflevering overdrages til driften.
Herudover vil du indgå i et IKT-samarbejde med IKT-kollegaer i vores bygherreorganisation Byggeri København (ByK) med fokus på en samlet koordinerende IKT-indsats i Københavns Kommune. I IKT-samarbejdet med ByK vil også bæredygtighed og cirkulær økonomi være i fokus i vores målsætning om at gøre det nemmere at træffe databaserede beslutninger og kunne bygge/renovere bæredygtigt.
Det er blandt andet dine opgaver, at
- koordinere en IKT indsats omkring indsamling af BIM og driftsdokumentation fra primært renoveringsprojekter
- udarbejde projektspecifikke IKT-specifikationer, der dækker projektets behov med fokus på værdiskabelse igennem digitale løsninger
- supportere projektledere og samarbejdspartnere
- indgå i samarbejde om at opstille KEJDs politik og strategi for IKT, BIM og driftsdata
- samarbejde om digitalisering af kvalitetskontrol og aflevering af bygge- og renoveringsprojekter
Du er måske ingeniør, arkitekt, bygningskonstruktør eller noget helt andet. Vigtigst er dog en forståelse for processerne i byggeriet – gerne set fra et driftsherreperspektiv, hvor diverse FM-løsninger og -strategier har betydning for IKT-tilgangen.
Vi tænker, at du har styr på IKT, YBL og BR18 og derved indholdet i en god IKT-aftale samt de standarder og det fælleseje, der også udgør grundlaget – herunder værktøjer fra MOLIO, IFC-standarden og evt. ISO19650. Du har lyst til og mod på at deltage i opbygningen af en øget digital understøttelse af byggeri og drift med det formål at udstille og tilgængeliggøre korrekt, kvalitetssikret og relevant information til KEJD.
Vi forestiller os desuden, at du
- har lyst til at arbejde i teams og på tværs af enheder
- kan arbejde selvstændigt og aktivt opsøge relationer
- har mod på at udvikle og løfte IKT-viden og tænke driftsdata i en cirkulær proces
- har kendskab til at bruge en kommunikationsplatform/projektweb
- er nysgerrig på nye trends og teknologi
KEJD tilbyder et spændende job med faglige udfordringer og gode muligheder for personlig og faglig udvikling i en dynamisk og ambitiøs organisation.
Du bliver ansat i Ejendomsdata og -digitalisering, der er en stabsfunktion med kontakt til alle enheder i KEJD og samarbejder med interessenter i hele kommunen. Du bliver en del af en enhed med 29 dygtige og engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder, som har et godt samarbejde. Vi har ansvar for KEJDs IT-systemer, digitalisering af forretningens behov, arbejde med processer og data governance samt opmåling og digitalisering af bygninger. Vi har en stærk teamspirit med månedlige fredagsbarer, hyppig kagespisning og en generelt glad omgangstone.
Vi ligger lige ved Fuglebakken Station i samme bygning som kommunens Koncern IT. Vi har en god kantine, frugtordning, gratis fitnesscenter, massageordning og meget mere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Vi aflønner efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingen er på 37 timer ugentligt inklusive frokost med flextidsordning.
Vi har en forventet opstart den 1. oktober 2023.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om jobbet, kan du kontakte digitaliseringschef Michael Ørsted på 2916 0281.
Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Samtaler vil blive afholdt i uge 35.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193255&DepartmentId=19777&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874490