BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi leder efter dig, der kan samle trådene, når de 1,7 mia. kroner i Børne- og Kulturforvaltningens regnskab skal gå op. Du kan også sikre økonomisk overblik for ledere og økonomifolk på det specialiserede børneområde, så de kan fokusere kræfterne på at hjælpe børn, unge og deres familier.
Du er typen, der løser opgaverne med ro og overblik. Når det kommer til regnskabsprocessen, vil det være dig, der formidler deadlines i forvaltningen og sikrer at alle, som skal bidrage, har forstået processen og deadlines. Du har evnen til at lære nyt og gå nye veje, og at du er god til at være i dialog med dine omgivelser om løsning af opgaverne.
Du har allerede erfaring med økonomistyring og er klar til at skrue op for kompleksiteten, når du f.eks. skal understøtte lederne på det takstfinansierede område med budgetlægning og budgetopfølgning. Det kan muligvis også være, at du har haft ledelsesansvar på området og nu ønsker at fordybe dig mere fagligt. Uanset hvad er du kompetent, og du vil opleve frihed til selv at tilrettelægge opgaverne og lydhørhed over for dine forslag til forbedringer.
Du bliver en del af Økonomi og Analyse i Børne- og Kulturforvaltningen. Vi er en velfungerende afdeling, hvor vi varetager en lang række opgaver inden for økonomi. Her er en venlig og uformel tone, en leder der er i øjenhøjde og sparring og dialog om opgaverne. Her er gode muligheder for kurser og efteruddannelse.
Du er rolig og systematisk. Budgetopfølgning og regnskab er opgaver, hvor der er brug for, at du kan holde hovedet koldt. For indimellem er der noget, der ikke i første omgang stemmer, og så skal du med ro og overblik kunne undersøge sagerne og få sparring fra kolleger og samarbejdspartnere, fx i kommunens centrale økonomifunktion.
Du holder af systematik og bidrager dermed til, at lederne har overblik over økonomien på deres ansvarsområder. Du kan det faglige omkring regnskab og går op i om tallene stemmer.
Du har evnen til at lære nyt og gå nye veje. Du må gerne være typen, der tænker ”hvordan kan vi gøre det her smartere?”. De opgaver, vi løser, forandrer sig løbende. Der åbner sig heldigvis hele tiden nye muligheder for at automatisere eller forenkle nogle ellers kringlede og tidskrævende opgaver. Vi har brug for dig, der kan lide at være med til at forbedre løsningen af opgaverne.
Du er god til at være i dialog om løsningen af opgaverne. Du forstår, at du er en del af et fællesskab, hvor vi er afhængige af hinanden, og hvor vi skal finde fælles fodslag i måden at løse opgaverne på. Vi lægger vægt på at være i dialog om opgaverne og at have en åben og serviceminded dialog med de samarbejdspartnere i organisationen, som er afhængige af vores arbejde.
Dine opgaver som konsulent vil blandt andet være
- at koordinere regnskabet ved årets afslutning
- at sikre overblik og udarbejde løbende opfølgninger til ledelsen og det politiske udvalg
- at hjælpe og vejlede ledere og økonomifolk på de enheder, du skal understøtte
Vi forestiller os, at
- du har en samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelse på kandidatniveau. Men har du opnået tilsvarende kompetencer på anden vis, så synes vi også, du skal byde ind på jobbet
- du har gode kommunikative evner, og er god til at formidle økonomiske sammenhænge
- du har erfaring med at tilrettelægge og gennemføre regnskabsprocesser
- du har analytiske kompetencer, dataforståelse og er vedholdende i din tilgang til arbejdet
- du har erfaring med det kommunale budget og regnskab og er fortrolig med økonomisystemer. ”Den gule mappe” må meget gerne være kendt stof for dig.
- du kan arbejde selvstændigt og struktureret og er i stand til at bevare overblikket i en travl hverdag
- du har gode Excel-kompetencer.
Vi kan tilbyde
- En fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde
- En leder, som er tilgængelig, og som lægger vægt på at være i øjenhøjde og være i dialog med dig om opgaverne.
- Et positivt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer
- Gode muligheder for efteruddannelse og faglig udvikling
Vi håber, du kan begynde i jobbet 1. oktober eller eventuelt før, hvis du har mulighed for det.
Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Enten som økonomikonsulent eller specialkonsulent, hvis du er på AC overenskomst.
Yderligere oplysninger
Du må rigtigt gerne kontakte teamleder Sofie Holst Gundersen på telefon 39 57 53 25 / 23 83 37 57 for at høre mere om jobbet og måden vi arbejder på.
Frist
Vi skal have din ansøgning senest den 11. august.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 33-34
Gladsaxe er den første kommune i Danmark, der har indarbejdet FN’s verdensmål i alt, hvad vi gør. Med verdensmålene som ramme arbejder vi for social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed og grøn omstilling. Det gør vi, fordi vi ønsker at gøre en forskel lokalt, der bidrager til en bæredygtig udvikling globalt.
Du kan læse mere om vores arbejde med FNs verdensmål i Gladsaxestrategien.
I Gladsaxe Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gladsaxe Kommune, Rådhus Alle 7, 2860 Søborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1449&ERId=83382
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874035