Enhedsleder til Den Sociale Hjemmepleje

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre hjælpen til udsatte borgere? Så kom og blive en del af vores center.

Den Sociale Hjemmepleje – Vibevej søger en leder, der vil stå i spidsen for en af vores tre hjemmeplejegrupper (dagvagt). Den Sociale Hjemmepleje er en del af Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Vi leverer hjemme- og sygepleje til borgere mellem 18 og 65 år, der har fysiske, psykiske eller socialpsykiatriske udfordringer eller handicaps.

Den Sociale Hjemmepleje bidrager dagligt til at opfylde Socialforvaltningens ambition om at sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov. Vi er en del af Center for Hjemme- og Sygepleje og BCV (BorgerCenterVoksne) i Socialforvaltningen, og vores indsatser tager afsæt i Omstillingsplanen for Borgercenter Voksne ”Borgerens vej mod et selvstændigt liv” og centerets kerneopgave ”At støtte den enkelte borgers udvikling mod at leve et så godt og selvstændigt liv som muligt med udgangspunkt i egne håb, drømme og ressourcer”.
Se Omstillingsplan for udsatte voksne 2021-2024 | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Om os
Den Sociale Hjemmepleje – Vibevej dækker byområderne Østerbro, Bispebjerg, Nørrebro, Brønshøj og Vanløse. Vi er netop flyttet ind i nyrenoverede lokaler på Vibevej i København NV.

Du bliver en del af et velfungerende ledelsesteam bestående af seks enhedsledere og en centerchef. Derudover vil du også have et tæt samarbejde og dialog med dine lederkollegaer i vores ”søsterenhed” Den Sociale Hjemmepleje – Enghavevej og Radisevej. I hverdagen er der gode muligheder for ledelsessparring på tværs og for at bidrage og præge udviklingen i centeret.

I Borgercenter Voksne er vi optaget af,, at lykkes på tværs af vores mange indsatser. Vi arbejder med tværgående netværk og har fokus på faglig og ledelsesfaglig udvikling

Du får ledelsesansvaret for en hjemmeplejeenhed med ca. 25 medarbejdere fordelt på social- og sundhedsassistenter og social- og sundhedshjælpere, der alle brænder for opgaven, er engagerede og sætter fagligheden højt. Sammen med medarbejderne lykkes du bedst, hvis du kan bedrive tydelig og synlig ledelse, sætte retning og skabe rum for en tillidsfuld hverdag.

Du får et tæt samarbejde med dine lederkollegaer i hele Den Sociale Hjemmepleje, og sammen med vores dygtige udviklingssygeplejersker bidrager I til et kontinuerligt fokus på faglighed og kvalitet i opgaveløsningen.

Medarbejderne mærker dig som en nærværende og tillidsskabende leder, der går forrest, uanset hvilken opgave du står overfor. Du er tydelig på, at borgerne er dem, vi er her for, og at den måde vi organiserer os på og opgaveløsningen er med borgerne i sigte. Du er god til at skabe relationer, kan begå dig i forskellige organisatoriske arenaer, og du er bevidst om at målrette din kommunikation, så du fremstår tydelig uanset konteksten. Du trives med opgaver, der indimellem kalder på kreative løsninger i et hus, hvor ikke alle veje er brolagte på forhånd.

”I Den Sociale Hjemmepleje er ingen besøg ens og jeg mærker tydeligt, at jeg gør en forskel for borgerne. Det er en hjertesag for mig at hjælpe de borgere, der ofte er stigmatiseret og ikke får lige adgang til sundhed.”
– Laila, Arbejdsmiljørepræsentant i sygeplejen

Vi er optaget af at sikre en god kvalitet i de ydelser, vi leverer og arbejder lige nu med at styrke den sundhedsfaglig dokumentation, faglig ledelse tæt på medarbejderne, fastholde et faldende sygefravær og styrke den organisatoriske sammenhængskraft på tværs af enhederne.

Om dig

  • Du har en relevant sundhedsfaglig eller pædagogisk uddannelse
  • Du har ledererfaring og gerne lederuddannelse på diplomniveau
  • Du befinder dig godt i en omskiftelig hverdag med ”mange bolde i luften”
  • Du er samarbejdende i din tilgang og har forståelse af kerneopgaven
  • Du understøtter et godt arbejdsmiljø i enheden og på tværs af centeret
  • Du har økonomisk indsigt, forståelse og viden
  • Du har fokus på ”vi” frem for ”dem” og ”os”
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Stillingen ønskes besat med tiltrædelse 1. oktober 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Britt Rosendahl på 2479 5953 eller på we6l@kk.dk

Søg via linket senest tirsdag den 15. august 2023
Der afholdes samtaler den 21. august og 2. samtale den 28. august. Går du videre efter første samtale, vil der være en personlighedstest imellem 1. og 2. samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193216&DepartmentId=20343&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873620

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet