BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du ekspert i autorisationer og mester i at navigere i krydsfeltet mellem forretning og it-udvikling?
Lægger du vægt på personlig udvikling og en hybridarbejdsplads?
Så har vi et job til dig i SAP Kompetencecenter i Københavns Kommune.
For to år siden opgraderede Københavns Kommune til S/4 HANA og med alle de nye muligheder, det giver, er vi nu i gang med at implementere i vores økonomisystem, Kvantum. Vi har derfor brug for en ekstra autorisationsspecialist til vores tekniske team.
Du bliver ansat i SAP Kompetencecenter, hvor du får 19 dedikerede kollegaer med forskellig erfaring indenfor SAP.
Om jobbet som autorisationsspecialist i SAP
Som autorisationsspecialist skal du deltage i at videreudvikle og strømline vores rolle- og autorisationskonceptet, så det bedst muligt understøtter vores forretningsprocesser i samarbejde med SAP Kompetencecentrets kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. Konkret skal du, i samarbejde med de to øvrige autorisationsspecialister, varetage vedligeholdelse og justeringer af roller og autorisationer, gennemføre kontroller, bistå i overgangen til den cloudbaserede S4/Hana Integration Suite og vedligeholde opgaver i Compliance Now samt, ikke mindst, løbende yde support til kollegaer og brugere på tværs af kommunen.
Det tekniske team på seks personer arbejder alle indenfor forskellige områder af SAP-teknologiområdet. Vi vægter samarbejde højt både internt i teamet og med resten af SAP-kontoret. Samtidig skal du også deltage i projektsamarbejde og samarbejde med kollegaer på tværs af kommunen, når vi gennemfører større udviklingsprojekter.
Dine daglige opgaver vil hovedsageligt være vedligehold og opfølgning, men udvikling og implementering i relation til ændringsanmodninger vil også optage meget af din tid. Du vil have et tæt samarbejde med KMD, deltage i test og kvalitetssikring af løsninger, ligesom du skal varetage klargøring samt opfølgning af kontroller til revision.
Som autorisationsspecialist kan dine opgaver blandt andet være følgende:
- Opdatering og videreudvikling af rollekatalog.
- Implementering af nye forretningsgange og roller.
- SOD-analyser mellem roller.
- Klargøring af IGA til ledelsestilsyn og løbende oprydning.
- Klargøring til revision og løbende opfølgning på revisionshandlingsplaner samt afrapportering til Intern Revision i forhold til stikprøvekontroller.
- Vedligeholdelse af Compliance Now og tilhørende opgaver.
- Udarbejde kravspecifikation for autorisationer i henhold til eksisterende koncept.
- Kvalitetssikring, test og gennemgang af logs.
- Løbende koordinering i forhold til leverancer til vores releases og drift i tæt samarbejde med leverandører og interne interessenter.
- Vedligehold af brugere både i produktion, preprod og test.
- Yde support til brugere på tværs af kommunen.
Vi forestiller os, at du tidligere har beskæftiget dig med autorisationer og har et par års erfaring i relation til en SAP-løsning. Du mestrer både at arbejde selvstændigt og bidrage til opgaveløsning af fælles opgaver på tværs af teamet, samtidig med, at du deltager i projekter. Du er struktureret og kan overholde deadlines og er god til at kommunikere. Desuden har du interesse i at indgå i dialog med vores brugere og indgå i et samarbejde om at finde de rette løsninger.
Det vigtigste er, at du har kendskab til SAP og at du har lyst til at videreudvikle dine kompetencer sammen med os i SAP Kompetencecenter.
Dine ansvarsområder tilpasses løbende efter dine kompetencer og erfaring.
For at du skal lykkes i rollen som autorisationsspecialist i SAP Kompetencecenter, har du evner og erfaringer indenfor nogle af følgende områder:
- Solidt kendskab til SAP-autorisationer og teknik.
- Kan forstå og kommunikere tekniske principper for SAP-autorisationer – både til teknikere og ikke-teknikere.
- Erfaring med SAP Business Technology Platform.
- Erfaring med SAP Fiori og SAPUI5.
- Kendskab til Data Sync Manager.
- Kendskab til ITIL-principper og er i stand til at arbejde efter dem.
- SAP Gateway og Mobile Services.
- SAP Business Application Studio.
- Kendskab til anvendelsen af SU24.
- Solman – og meget gerne C-ALM.
- ServiceNow, som er vores sagsstyringssystem.
I SAP Kompetencecenter bliver du en del af et stærkt fagligt miljø sammen med 19 kollegaer. Kontoret fungerer som ét samlet arbejdsfællesskab, men er opdelt i tre faglige teams. Vi er en del af Center for Finans under Økonomiforvaltningen og arbejder i et åbent kontormiljø uden faste pladser og med fokus på samarbejde på tværs af kontorer. Vi arbejder med en høj grad af frihed i forhold til opgaveløsning og planlægning af arbejdet. Det betyder også, at der er gode muligheder for hjemmearbejde, så den rigtige kandidat behøver ikke nødvendigvis at have bopæl i hovedstadsområdet. Vi taler og dokumenterer primært på dansk, men er du engelsktalende det ingen hindring. Vi tror på frihed under ansvar og stor grad af uddelegering, så du får stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi opbakning og feedback på opgaveløsningen.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt inklusive en halv times frokostpause. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst med den relevante faglige organisation. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Ansættelsesområdet er Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune, og tjenestested er Koncernservice.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Mohammed Usman på 2462 9295 eller kontorchef for SAP Kompetencecenter Vibeke Nymann på 4020 4614.
Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Vi indkalder løbende kandidater til samtale.
Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193000&DepartmentId=22440&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878117