Visitator til hjemmeplejevisitationen i Socialforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af en velfungerende afdeling med høj faglighed og godt kollegaskab, så har vi en sjælden ledig stilling som Visitator i Hjemmeplejevisitationen, i Socialforvaltningen i Københavns Kommune.

Hjemmeplejevisitationen er i en spændende udvikling og vi har nu en ledig stilling som visitator.

Hjemmeplejevisitationen er en del af Borgercenter Voksne, hvor den primære målgruppe for vores indsats er yngre borgere i alderen 18 - 65 år med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser.

Vi har fokus på borgernes udvikling i at opnå et så selvstændigt og aktivt liv som muligt, hvor vi støtter borgerne i at tro på og opdage egne ressourcer gennem rehabilitering og støtte i egen bolig. Som visitator kan du være med til at gøre en positiv forskel i handicappede og udsatte borgeres liv.

Om stillingen
Som visitator behandler du ansøgninger om rehabiliteringsforløb, hjemmehjælp, afløsning/aflastning og træning efter servicelovens §§ 83a, 83, 84, og 86.

Vurderingen af borgerens funktionsevne sker typisk ved konkrete praktiske afprøvninger i hjemmet, via samtale med borger og ved indhentelse af oplysninger fra andre samarbejdspartnere.

Du vil blive tilknyttet et team af visitatorer, som i det daglige samarbejder om driften og den faglige sparring. Du kommer til at arbejde selvstændigt med stor indflydelse på dine opgaver, og du vil få din egen sagsportefølje og vil selv skulle tilrettelægge og planlægge dine opgaver. Du bliver en del af et forpligtigende arbejdsfællesskab med både dit team og resten af afdelingen, hvor der er rig mulighed for faglig og kollegial sparring.

Vi har et tæt samarbejde med vores hjemmeplejeleverandører og eksterne aktører om borgernes forløb. Vigtige kompetencer er derfor struktur, gode skriftlige evner og imødekommende tilgang til samarbejde.

Om os
Hjemmeplejevisitationen er en velfungerende afdeling, der består af en stabsenhed, en rehabiliteringsenhed og en visitationsenhed. Vi har til huse i Bernstorffsgade i indre København, tæt på Hovedbanegården.

I visitationsenheden sagsbehandler vi ud fra en recovery-orienteret og rehabiliterende tilgang, i samarbejde med borgeren, eventuelle pårørende og tværfaglige samarbejdspartnere, så borgeren oplever en koordineret og samlet indsats.

Visitationsenheden er opdelt i teams og du vil møde fagligt dygtige og engagerede kolleger med et stærkt kollegaskab, hvor vi har fokus på sparring og faglig udvikling. Afdelingen har en stabil medarbejdersituation og mange har flere års erfaring på området.

Det daglige arbejde er en kombination af besøg i borgerens hjem og administrativ sagsbehandling. Til at understøtte sagsbehandlingen anvendes Fælles Sprog III og omsorgssystemet CURA.

Om dig
Vi forventer, at du

  • har en uddannelse som ergoterapeut/fysioterapeut, sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent
  • har relevant erfaring med målgruppen
  • har erfaring med at lave funktionsevnevurderinger
  • har erfaring med at dokumentere skriftligt
  • kan tage medansvar for et velfungerende samarbejde med dine kollegaer, vores hjemmeplejeleverandører og andre relevante aktører, herunder i regionen, andre forvaltninger i Københavns Kommune samt internt i Socialforvaltningen
  • er ambitiøs på vegne af fællesskabet og motiveres af at skabe de bedst mulige borgerforløb gennem samarbejde
  • har gode samarbejdsevner og trives godt på en arbejdsplads med forventninger om selvstændighed og har samtidig blik for fællesskabet og eget bidrag til afdelingens trivsel.
Derudover vil det være en fordel, hvis du har

  • kendskab til CURA som er vores omsorgssystem og dokumentationsredskab
  • erfaring med visitation efter Servicelovens §§ 83/86 og kendskab til lovgivningen på området, herunder retssikkerhedslov, forvaltningslov m.v.
Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne om ny løn. Der indgår et funktionstillæg for visitatorfunktion.

Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt, og stillingen er til besættelses den 1. november 2023.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Maria Smith på 2635 4906 eller afdelingsleder Charlotte Grimstad på 2467 0196.

Søg via linket senest torsdag den 7. september 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 12. september.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=194001&DepartmentId=19290&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892331

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet