BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med politisk betjening, københavnerinddragelse og nærdemokrati?
Vesterbro Lokaludvalgssekretariat søger en projektmedarbejder til et barselsvikariat. Du skal både samarbejde tæt med de lokale ildsjæle i lokaludvalget og være med til at inddrage lokale vesterbroere, foreninger og andre aktører i lokale sager.
Hvem er vi?
For at styrke nærdemokratiet har Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune oprettet 12 lokaludvalg i kommunens bydele. Lokaludvalgene er lokale forsamlinger, der hver består af 25 medlemmer fra det lokale foreningsliv og repræsentanter for de politiske partier på rådhuset. Lokaludvalgene arbejder, i dialog med københavnerne, for at realisere indsatsområder, der er væsentlige for bydelen og er med til at kvalificere kommunens og Borgerrepræsentationens arbejde med en lokal vinkel. Lokaludvalgene betjenes af et lokalt placeret sekretariat, som er en del af Borgerrepræsentationens Sekretariat. Du kan læse mere om de københavnske lokaludvalg på www.lokaludvalg.kk.dk
Vi er tre medarbejdere i Vesterbro Lokaludvalgssekretariat, men fra januar 2024 bliver vi opnormeret til i alt fire medarbejdere. Vi betjener og understøtter lokaludvalget, forsøger kontinuerligt at udbrede kendskabet til lokaludvalgets arbejde, og vi udvikler metoder og platforme for borgerdialog og københavnerinddragelse.
Dine arbejdsopgaver vil være:
- Politisk betjening og understøttelse af lokaludvalgets arbejdsgrupper.
- At udvikle og gennemføre forskellige inddragende metoder – både analoge og digitale – i forbindelse med høringer og interne projekter i samarbejde med lokaludvalget.
- At planlægge og deltage i lokaludvalgets projekter og udviklingsopgaver.
- Løbende kommunikationsopgaver
- Øvrige administrative og praktiske opgaver
Vi lægger vægt på, at du
- har kendskab til lokalpolitik, nærdemokrati og foreningsliv.
- har kendskab til den moderne embedsmandsrolle.
- har kompetencer indenfor kommunikation, formidling og grafisk arbejde i Adobe-programmerne.
- kan arbejde selvstændigt og er god til at samarbejde.
- har kendskab til spørgeskemaundersøgelser f.eks. SurveyXact.
- kan skabe overblik over en alsidig opgaveportefølje.
- er god til at prioritere arbejdsopgaver og overholde deadlines.
- har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og en naturlig gennemslagskraft.
- er fleksibel og har mulighed for at arbejde udenfor normal arbejdstid.
- er serviceminded, engageret, nysgerrig og har humoristisk sans.
- har kendskab til bydelen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Vikariatet løber fra den 9. oktober 2023 og minimum 6. mdr. Der vil være en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid med flextid. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Hertil kan der evt. gives et tillæg for aftenarbejde.
Ansættelsen er organisatorisk placeret i Økonomiforvaltningen, Borgerrepræsentationens Sekretariat, men arbejdspladsen er på Vesterbro Bibliotek og Kulturhus, Lyrskovgade i Vesterbro Lokaludvalgssekretariat.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte lokaludvalgssekretær for Vesterbro Lokaludvalg Rikke Stampe Wesch på 6037 9460 – dog inden den 17. juli 2023.
Søg via linket senest tirsdag den 1. august 2023
Samtaler forventes afholdt i uge 33 eller 34.
Om Københavns Lokaludvalg
Der er 12 lokaludvalg i Københavns Kommune. De består af frivillige fra det lokale foreningsliv og de politiske partier i Borgerrepræsentationen. Lokaludvalgene står for den lokale københavnerdialog i samarbejde med kommunens forvaltninger og understøtter dialogen mellem københavnere i bydelen og Borgerrepræsentationen. Lokaludvalgene samarbejder med netværk indenfor f.eks. boligorganisationer, foreninger, erhvervsliv, skoler og institutioner og støtter dannelse af nye netværk i bydelene. Derudover varetager lokaludvalgene den lokale miljøopgave. Hvert lokaludvalg råder over en pulje til lokale aktiviteter.
Læs mere om Vesterbro Lokaludvalg på Vesterbrolokaludvalg.kk.dk.
Om Økonomiforvaltningen
Som ansat i et lokaludvalgssekretariat er du ansat i Økonomiforvaltningen, som er én ud af i alt syv forvaltninger. Økonomiforvaltningen varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, økonomisystem, personale, fysisk planlægning, informationsvirksomhed og den generelle udvikling i øvrigt. Endvidere varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjening af Borgerrepræsentationen, Økonomiudvalget og overborgmesteren. Læs mere om Københavns Kommune på www.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192791&DepartmentId=19586&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855019