Stud. jur til administrative og juridiske opgaver i Bygningsfornyelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Stud.jur. søges til Bygningsfornyelsen i Københavns Kommune til juridiske og administrative opgaver i forbindelse med byfornyelsesindsatsen i København.

Københavns Kommune har et mål om at sikre sunde og gode boliger til alle københavnere. Vi yder støtte til ejendomsrenoveringer og vejleder om bæredygtige tiltag indenfor den grønne omstilling. Gennem Byfornyelsesindsatsen er vi med til at skabe en bæredygtig hovedstad, der er attraktiv at bo og leve i for københavnerne. Det kan du være med til at gøre til virkelighed.

Om jobbet
Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Teknik- og Miljøforvaltningen, hvor vi arbejder med bygningsfornyelse af København – særligt i de udsatte byområder og i byens ældre bygningsmasse.

Vi administrerer flere forskellige puljer, som kan søges af københavnerne. Puljer som skal sikre, at vi kan skabe en sammenhængende og mangfoldig by, hvor boligstandarden hæves, energiforbruget sænkes og arkitekturen bevares. En del af vores renoveringsprojekter er udviklingsprojekter, der afprøver nye bæredygtige løsninger. Desuden gennemfører vi en række spændende udviklingsprojekter, som har fokus på klima – herunder energifællesskaber og mobilisering af københavnernes bidrag til en bæredygtig hovedstad.

Vi er også sekretariat for Boligkommissionen, som arbejder for at sikre, at byens boliger er tidssvarende og opretholder en vis standard. Boligkommissionen kan nedlægge forbud mod beboelse eller ophold, hvis forholdene er sundheds- og brandfarlige.

Væsentlige opgaver i stillingen

  • Rådgivning af og sparring med kolleger og ledelse i juridiske spørgsmål indenfor det brede felt af lovgivning, der regulerer området herunder især Byfornyelsesloven.
  • Juridiske opgaver samt sekretariatsopgaver for Boligkommissionen.
  • Generel behandling af byfornyelsessager og evt. support til enhedens udviklingsprojekter.
  • Håndtering af servitutter, der udspringer af byfornyelsesloven eller saneringsloven.
  • Mulighed for at stifte bekendtskab med småsagssystemet og fogedretssager.
Om dig

  • Du læser jura eller HA (jur.).
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret.
  • Du bliver motiveret af forskelligartede opgaver og kan hurtigt sætte dig ind i nye opgaver.
  • Du har lyst til at bidrage til at skabe en bæredygtig hovedstad og har en interesse for klima, da du formentlig på sigt også vil få mulighed for at beskæftige dig med udvikling af energifællesskaber.
  • Du er god til at samarbejde og bidrage til et godt arbejdsmiljø.
  • Du kan kommunikere din juridiske viden på en anvendelig måde for ikke jurister.
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med fast ejendom.
Vi kan tilbyde dig
Et alsidigt job i en spændende og udviklingsorienteret organisation med gode kolleger, der har forskellige faglige baggrunde. Du vil få et tæt samarbejde på tværs af organisationen i dit arbejde med byfornyelse, da området også dækker områdefornyelser og gårdhaver.

Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Afdelingen for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold under Teknik- og Miljøforvaltningen. Pt. er vi ca. 30 ansatte med forskellige uddannelser og kompetencer. Du vil få god sparring i det team, som du kommer til at indgå i, hvor du vil arbejde tæt sammen med teamets jurist, og vi sørger for, at du vil blive ført godt ind i stoffet.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt. Arbejdssted er Islands Brygge, 2300 København S.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Erik Dam på 2113 5971 (uge 30, 32 og 33) eller stud.jur. Enis Kücükyildiz på 3052 9383 (uge 28, 29 og 31).

Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 eller uge 35 i 2023.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193271&DepartmentId=21063&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874887

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet