BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styrke Hjemløse- og Udsatteenhedens arbejde med udsatte hjemløse?
Har du kendskab og evne til at færdes i udsatte miljøer i København, og kan du varetage opsøgende og pædagogisk relationsarbejde? Så læs med her.
Om Hjemløse- og Udsatteenheden
Hjemløse- og Udsatteenheden er Københavns Kommunes bydækkende enhed, som arbejder for at nedbringe hjemløshed i København. Enheden er forankret i Borgercenter Voksne i Socialforvaltningen og består af ca. 140 ansatte, som dækker en bred række opgaver både for de borgere, der akut befinder sig i hjemløshed, og for gruppen af tidligere hjemløse, som har brug for hjælp og støtte i egen bolig.
Gadeplansindsatsen
Grundlaget for relationsmedarbejdernes arbejde er Lov om Social Service § 99 samt forpligtelsen til at lave opsøgende arbejde. I arbejdet indgår pædagogisk relationsarbejde og motivation af borgere med henblik på brobygning til for eksempel behandling af misbrug og sygdomme og til Hjemløseenhedens sagsbehandlere. I arbejdet indgår derudover indirekte opsøgende arbejde, hvor et område af byen opdyrkes med henblik på at opspore borgere i målgruppen. Der er en del alenearbejde.
Relationsforløbene med borgerne kan være kortvarige eller være af længere varighed.
Netværk og samarbejde med både kommunale og frivillige samarbejdspartnere bliver en stor del af dine opgaver, og du skal være indstillet på at arbejde på forskellige tider af døgnet – dog mest i dagtimerne.
Vi forventer, at du
- har en socialpædagogisk eller anden socialfaglig uddannelse
- har erfaring med psykisk sygdom og misbrug
- kan håndtere borgere i målgruppen og bevare roen i situationer, der til tider er tilspidsede
- har kendskab og evne til at færdes i udsatte miljøer
- kan håndtere målgruppens ofte dilemmafyldte problemstillinger professionelt
- kan arbejde selvstændigt og planlægge din egen arbejdstid
- mestrer IT på brugerniveau
- er reflekterende – alene og med kolleger
- kan sætte personlige og professionelle grænser
- er en god kollega og har en positiv tilgang
- har udprægede samarbejdsevner
- ønsker at opdyrke samarbejdet med frivillige organisationer
- kan arbejde i en enhed med politisk fastsatte mål og retningslinjer
- kan kommunikere på tværs i organisationen og tværsektorielt
- deltager i faglig supervision
- faglig supervision
- 25 dygtige kolleger med stort engagement og faglighed
- en arbejdsplads med mange, spændende initiativer og projekter
- stor frihed til at planlægge arbejdet ud fra borgernes behov
- uddannelse i recovery og rehabilitering
Ansættelsen er fra 1. oktober 2023. Arbejdstiden for stillingen er 37 timer om ugen med arbejdstider, det til tider er skiftende.
Ansættelse og aflønning vil ske efter principperne for Ny Løn og i henhold til aftale med forhandlingsberettiget organisation. Der indhentes privat straffeattest ved ansættelse.
Mere information
Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til relationsmedarbejder Lone Karkov på 2945 8193, relationsmedarbejder Elisa Minet på 2380 4317 (fraværende i uge 29, 30 og 31) eller afdelingsleder Inger Riis-Donnelly på 2063 4435 (fraværende i uge 29 og 30).
Søg via linket senest tirsdag den 15. august 2023
Samtaler vil blive afholdt i uge 34.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193409&DepartmentId=21112&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877827