BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du frisk på udfordringen med at etablere divisionsporteføljer, styrke porteføljestyring og understøtte projektledere?
Så er det måske dig, vi leder efter.
Vi har netop etableret en ny PMO-funktion, der understøtter Kultur- og Fritidsforvaltningens (KFF) direktion og har fokus på at styrke projektkapaciteten og -fagligheden. Du kommer til at lægge ud med at opbygge to divisionsporteføljer og stå for driften af dem. Samtidig bliver du del af et stærkt fagligt miljø med en gruppe af program- og projektledere samt PMO Lead.
Vi står bl.a. for at drive porteføljestyring af større organisatoriske projekter på tværs af KFF’s mange indsatser og sikre, at ledelsen har overblik og et solidt beslutningsgrundlag.
Du vil som porteføljemanager arbejde med at:
- opbygge divisionsporteføljerne med fastlæggelse af kriterier, processer og roller
- skabe klart overblik over igangsatte initiativer og projekter
- etablere governance for den efterfølgende drift
- sikre afrapportering og dialog med direktør, relevante ledere og projektledere
- være del af at understøtte projektledere med sparring og netværk
Vi er på udkig efter en ny kollega, der allerede nu arbejder med projekt- og porteføljeledelse samt ledelsesbetjening generelt. Du skal have lyst til at begå dig i en politisk styret organisation, og at du især er god til at samarbejde på tværs af fagligheder.
Du har en solid generalistværktøjskasse, som gør dig i stand til at kommunikere præcist – både i notater og Power Point-oplæg, og kan begå dig i kompleksitet.
Du arbejder systematisk, struktureret og vedholdende og har flair for at skabe et tillidsfuldt og tæt samspil med de organisatoriske interessenter. Du har fokus på at eksekvere og nå fastsatte deadlines – og motiveres af at skabe resultater i samspil med andre. Du kan kommunikere problemstillinger kort og præcist – til forskellige målgrupper.
Det er en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med porteføljeledelse i en politisk styret organisation. Og så har du mod på at være med i opstarten af et nyt område, hvor alt ikke er på plads fra starten.
Hvad tilbyder vi vores nye kollega?
Du bliver en del af et kontor af fagligt nysgerrige og professionelle kollegaer.
Organisations fornemmeste opgave er at være med til at skabe organisatorisk sammenhæng i forvaltningen, bl.a. som forretningspartner for centrene, ved at styre direktionens projektportefølje og gennem linje- og ledelseskommunikation. Samarbejde er et nøgleord for os, internt og på tværs af KFF.
I Organisation er vi mennesker med stærke fagligheder og forskellige kompetencer. Dagligdagen på kontoret er præget af sammenhold, gode dialoger og snakke. Hos os er du ikke alene med dine opgaver. Vi har stor indflydelse på vores arbejde, og har ofte mulighed for at afprøve nye ideer til at løse opgaverne. Ledelsen udviser tillid og støtter teamet og den enkelte medarbejder, både fagligt og menneskeligt. Vi har en fleksibel dagligdag med mulighed for at balancere arbejds- og privatliv.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på fuld tid, og arbejdsstedet er Kultur- og Fritidsforvaltningen i Nyropsgade. Vi tilbyder løn- og ansættelse efter kvalifikationer i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest muligt eller fra den 1. oktober 2023.
Yderligere information
Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Organisation Karina Nelsing på 2133 9830 fra den 31. juli og frem. Læs mere om Københavns Kommune her.
Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193473&DepartmentId=19830&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878965