BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med rusmiddelbehandling, og finder du arbejdet med udsatte borgere betydningsfuldt?
Du vil som rusmiddelbehandler træde ind i et center med fokus på udvikling, hvor vi sammen har sat fokus på, hvordan vi kan yde en mere målrettet og fokuseret rusmiddelbehandling for borgere i substitutionsbehandling.
Vi søger dig med interesse og talent for rusmiddelbehandling. Du er både udviklingsorienteret, struktureret og rummelig, og du kan sammen med borgere og kollegaer sikre behandling i høj kvalitet samt understøtte, at de politiske mål for området bliver indfriet.
Rusmiddelbehandling Prags Boulevard
Rusmiddelbehandling Prags Boulevard er placeret på Amager tæt på Lergravsparkens metrostation og er en del af Center for Rusmiddelbehandling København. Enheden tilbyder rusmiddelbehandling til ca. 180 borgere med opioidafhængighed efter servicelovens § 101 og medicinsk behandling efter sundhedslovens § 141 og 142. Rusmiddelbehandling Prags Boulevard har desuden en tilknytning til Specialenheden Forchhammersvej, som har til huse på Frederiksberg og er en specialenhed.
Jobbet som Rusmiddelbehandler
Som rusmiddelbehandler vil du indgå i en tværfagligt sammensat medarbejdergruppe, som hovedsageligt består af pædagoger, SOSU-assistenter, læger og socialrådgivere. Behandlergruppen består af syv rusmiddelbehandlere med ansvar for hver sin sagsstamme. Behandlingsarbejdet foregår i tæt samarbejde med kollegaer, og alle borgere er tilknyttet et tværfagligt behandlingsteam.
Du vil som rusmiddelbehandler arbejde både med individuelle behandlingsforløb samt gruppebehandling.
Vi værdsætter åbne døre og prioriterer, at vi altid kan opsøge hinanden for hjælp, vejledning og kollegial støtte. Vi har fokus på det tværfaglige samarbejde og arbejder på at styrke dette og derigennem sikre borgeren en helhedsorienteret behandling med fokus på opnåelse af borgerens egne behandlingsmål.
Arbejdsopgaverne som rusmiddelbehandler er blandt andet at
- fungere som gennemgående i borgerens behandling – herunder at facilitere og skabe sammenhæng omkring borgerens tilbud
- facilitere individuelle eller gruppebehandlingsforløb sammen med andre rusmiddelbehandlere i enheden
- visitere borgere ind i rusmiddelbehandling i enheden – herunder medvirke til og understøtte iværksættelsen af behandling for borgeren
- udrede borgerne gennem screeningsværktøjer og udarbejde behandlingsplaner med henblik på at arbejde forandrings- og helhedsorienteret i behandlingen – herunder indstille til eksterne behandlingstilbud, som kan tilgodese borgers mål, ønsker og behov
- arbejde systematisk med myndighedsopgaver inden for rusmiddelbehandling samt journalisering og anden dokumentation
- medvirke til at sikre en solid daglig drift i enheden – herunder varetage vagter i modtagelse og passe telefon
- deltage i tværfaglige møder med henblik på at kvalitetssikre tværfaglige vurderinger af borgernes behandlinger
- har relevant erfaring og som minimum en mellemlang videregående uddannelse, som f.eks. pædagog, socialrådgiver, sygeplejerske m.m.
- har erfaring med rusmiddelbehandling og gerne substitutionsbehandling
- har erfaring med myndighedsarbejde indenfor rusmiddelbehandling
- kan arbejde struktureret og systematisk og ikke lader dig afskrække af skriftligt arbejde og korte deadlines
- besidder rummelighed i forhold til målgruppen og er erfaren i konflikthåndtering – gerne med udgangspunkt i low arousal
- kan bidrage til at sikre sammenhængskraft i den helhedsorienterede og tværfaglige behandling
- er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør
- kendskab til og erfaring med udarbejdelse og opfølgning på behandlingsplaner
- erfaring med psykiatri
- erfaring med individuel og gruppebaseret behandling
- et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar
- et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde
- medarbejdere, der har lysten og viljen til kontinuerligt at forbedre og udvikle enhedens behandlingstilbud
- supervision
Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2023. Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.
Arbejdstiden planlægges i forhold til enhedens åbningstider.
Yderligere information
Har du spørgsmål eller blot lyst til at høre mere om jobbet, kan du kontakte enhedsleder Sandra Bondersholt på 5184 3639.
Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 28. august 2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193156&DepartmentId=20466&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5865144