BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sætte den juridiske dagsorden og gøre en forskel for psykisk syge, hjemløse, misbrugere og voldsudsatte på voksenområdet i København? Hos os får du mulighed for at støtte politiske indsatser, der har til formål at identificere, forebygge og afhjælpe udfordringerne, som nogle af vores medmennesker står overfor. Borgercenter Voksne arbejder med komplekse opgaver på et område, der konstant udvikler sig.
Som en del af Danmarks største socialforvaltning er det afgørende, at vi er på forkant med udviklingen og altid opererer inden for lovens rammer. Derfor søger vi en knivskarp jurist til vores team.
Kommunen er ikke, som du tror
Vi tilbyder en spændende organisation, hvor du vil støtte ledelsen og frontpersonalet inden for forvaltnings- og socialretlige rammer. Staben i Borgercenter Voksne er placeret på Islands Brygge og består af 120 højt specialiserede medarbejdere, som understøtter 3.500 medarbejdere. Vores team består af læger, sociologer, socialrådgivere, psykologer, pædagoger, administrative medarbejdere og andre dygtige fagfolk, som alle bidrager med deres ekspertise. Vi tror på styrken i samarbejde og faglig udveksling.
Din primære opgave vil være at sikre, at vores organisation altid handler inden for lovens rammer, samtidig med at vi udnytter vores fulde potentiale til gavn for Københavns borgere.
Som jurist vil du deltage i undervisning på alle niveauer i organisationen, deltage i møder med interne og eksterne samarbejdspartnere, være en del af arbejdsgrupper og have ansvaret for selvstændig opgaveløsning. Dette kan omfatte udarbejdelse af høringssvar på ny lovgivning, håndtering af særligt komplekse klagesager, udarbejdelse af politiske notater og redegørelser for forskellige retsområder samt sparring med ledere og medarbejdere.
Dit ansvarsområde vil særligt omfatte myndighedsområdet i Borgercenter Voksne. Du vil indgå i et tæt samarbejde med vores seks jurister i den juridiske enhed og have løbende kontakt med de faglige specialister på det område, hvor du har ansvar. Daglig sparring, videndeling og sammenhold vægtes højt hos os.
Det ligger naturligvis stadig i kommunens DNA, at der er kageordning og offentlig-dårlig kaffe, men samtidig arrangeres også løb, vinterbadning, frugtordning og kantinen leverer lækre økologiske kreationer. Vi tror på at skabe balance mellem arbejdsliv og personlig trivsel.
Din profil
Du er uddannet cand.jur., dygtig i den juridiske metode og brænder for at gøre en forskel.
Du skal have stærke skriftlige og mundtlige formuleringsevner, gåpåmod og engagement. Derudover skal du have evne og lyst til at samarbejde, herunder lytte til input på tværs af organisatoriske skel og fagligheder. Du skal både kunne mestre den grundige analyse og have eksekveringskraft, hvor du skal holde hovedet koldt, herunder kommunikere klart og tydeligt i tilspidsede situationer.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en anden offentlig myndighed, herunder med forvaltnings-, social- eller sundhedsret, håndtering af personoplysninger og/eller med politisk betjening, kommentering af lovforslag, mv.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og er åbne for kandidater på forskellige stadier i deres karriere og med forskellig baggrund og erfaringer.
Det praktiske
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst, herunder reglerne om Ny Løn.
Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2023 eller snarest herefter. Der er tale om en fast stilling med en arbejdstid på 37 timer ugentligt.
Arbejdsstedet er Islands Brygge 37 i København S.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte teamleder Brian Boye på 3030 7738 (frem til den 28. juli) eller juridisk specialkonsulent Thor Olesen på 6066 5655.
Din ansøgning bedes vedlagt uddannelsesbevis og øvrige relevante dokumenter.
Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Der afholdes 1. samtale torsdag den 24. august 2023 og 2. samtale tirsdag den 29. august 2023.
I perioden mellem 1. og 2. samtaler gennemfører vi efter behov personlighedstests. Hvis du ønsker at komme i betragtning til stillingen, skal du kunne møde op de nævnte dage.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193512&DepartmentId=22926&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879815