Finansmedarbejder til Center for Finans – Koncernservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Koncernservice søger en finansmedarbejder til Bank Finansteamet. Teamet ligger i kontoret Kreditor Bank og består af 35 medarbejdere. Kontoret er placeret i Københavns Kommunes Center for Finans, med ca. 210 medarbejdere. Vores mål er at levere retvisende, sikker og effektiv regnskabsdrift af høj kvalitet med brugeren i fokus.

Center for Finans varetager alle typer regnskabsopgaver for kommunens syv forvaltninger inden for debitor-, kreditor-, bank- og finansområdet samt afstemning, kvalitetssikring og opfølgning på kommunens balance. Sideløbende med de daglige driftsopgaver og opfølgning på driftsmål arbejder vi med compliance, løbende forbedringer og optimering af regnskabsprocesserne.
Da der er mange snitflader til øvrige kontorer i Center for Finans og forvaltningerne, skal du være stærk til at samarbejde på tværs.

Stillingen
Som en del af centrets strategi arbejder vi med, hvordan vi kan understøtte forvaltningerne med effektiv og pålidelig information samt optimale transaktionsprocesser. Vi har fokus på arbejdskultur, samarbejde på tværs af afdelinger samt informations- og kommunikationskultur. Vi ønsker at videreudvikle en konstruktiv dialog og feedbackkultur.

Vi arbejder proaktivt med forvaltningerne for at understøtte forbedringer i vores fælles processer.

Du refererer til teamleder for Bank Finans og har et dagligt samarbejde med de øvrige medarbejdere i kontoret – og en bred kontaktflade i Center for Finans og hele Københavns Kommune.

Som finansmedarbejder i Center for Finans vil dine primære arbejdsopgaver bestå af

  • Afstemning af konti samt logning af disse i vores økonomisystem
  • Oprettelse af brugeradgange i Danske Bank, samt kontakt til banken
  • Behandling af sager i ServiceNow samt kontakt til vores institutioner
  • Deltage i opdatering af vores vejledninger
Du har indgående kendskab til økonomisystemet SAP, herunder finansmodulet, samt kender økonomistrukturen i SAP.

Du bliver en del af en organisation i konstant udvikling og forandring, og en stor del af opgaven vil derfor være, i samråd med de øvrige medarbejdere i kontoret at videreudvikle og yderligere automatisere processerne i og omkring vores fakturahåndtering henholdsvis finansprocesser.

Hvem er du?
Vi søger en dygtig profil med solid faglig ballast tilegnet via relevant uddannelse og erfaring.

Du har dokumenteret erfaring, gerne fra en større regnskabsenhed, og du har gerne 2-3 års erfaring fra en lignende stilling.

Du er fortrolig med regnskabsprocesser, risici og kontroller.

Du har gode samarbejdsevner og motiveres af en travl hverdag, hvor du løser de faste opgaver effektivt og med høj kvalitet. Og så har du en proaktiv adfærd og er kritisk nysgerrig.

Derudover forventer vi, at du er omhyggelig, løsningsorienteret og har en kritisk tilgang til løsningen af opgaverne.

Regnskab er regnskab, så det er underordnet, om din erfaring stammer fra den offentlige sektor eller fra private virksomheder. Vi ser det som en kvalitet, at vores medarbejderes erfaringer stammer fra så mange forskellige typer regnskabsfunktioner som muligt.

Kendskab til vores Serviceportal ServiceNow, SharePoint og eDoc er en fordel, men ikke et krav.

Vi tilbyder
Du bliver en del af et shared service-center, som har til opgave at understøtte de syv forvaltninger i Københavns Kommune. Vi tilbyder en stor kontaktflade og ansættelse inden for et område, hvor du er med til at præge, udvikle og gennemføre mange forskellige opgaver. Det giver mulighed for personlig og faglig udvikling inden for en spændende branche.

Løn- og ansættelsesvilkår
Tiltrædelse 1. september 2023 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Vil du vide mere?
Nærmere oplysninger om stillingerne fås ved henvendelse til teamleder i Bank Finans Annette Würtz Jensen på 4048 3722.

Søg via linket senest torsdag den 3. august 2023

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune.
Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193524&DepartmentId=19111&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880118

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet