BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre en fornuftig brug af ressourcerne i det offentlige og sikre god ledelse baseret på fakta og validerede data? Har du lyst til at lære fra dig og inspirere kollegaer og din leder til, hvordan vi udvikler bæredygtige løsninger til indhentning, validering og præsentation af data fra socialområdet? Så er det dig, vi leder efter som vores kommende kollega i Digitaliseringskontoret.
Som BI-udvikler vil du spille en afgørende rolle i udviklingen og vedligeholdelsen af vores datawarehouse og forretningsanalyseværktøjer. Vi er i gang med et teknologiskifte fra SAS til Microsofts værktøjer, herunder SQL Server og Power BI. Sammen med vores erfarne kollegaer vil du modellere grunddata ud fra best practices og naturligvis med fokus på ansvarlig håndtering af personfølsomme data. Du vil også komme til at arbejde sammen med analytikere i borgercentrene for at understøtte deres behov.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte
- Udvikling og vedligeholdelse af SQL Server databaser, Datawarehouse-strukturer og ETL-processer ved hjælp af Microsoft SQL Server Integration Services og Microsoft SQL Analysis Server
- Optimering af SQL-forespørgsler til dataudtræk og -transformering
- Skabe datavisualiseringer og interaktive dashboards ved hjælp af Microsoft Power BI RS
- Overvågning og sikring af datakvalitet og integritet i datawarehouset
- erfaring med SQL Server Management Studio
- erfaring med kube-teknologi
- kendskab til, hvordan man håndterer data i en BI-sammenhæng
- en kritisk holdning til de data, du får i hænderne – både ift. datakvalitet og hvordan det gøres tilgængeligt for brugerne
- interesse for socialområdet eller kendskab til den offentlige sektor
- Gode løn- og ansættelsesforhold
- Rig mulighed for at præge arbejdets indhold
- En dagligdag med ny kodebase og moderne tech stack
- Spændende opgaver på komplekse data, hvor du bidrager til, at dine kollegaer i borgercentrene kan yde en bedre service til københavnerne
Digitaliseringskontoret består af ca. 55 medarbejdere opdelt i fire teams, hvoraf de 10 sidder i Datateamet. Der er et tæt samarbejde med de øvrige teams i kontoret samt med dygtige dataspecialister på de forskellige målgruppeområder i forvaltningen.
Digitaliseringskontoret har det overordnede ansvar for alle digitale anskaffelser samt udvikling og implementering af disse i Socialforvaltningen. Du bliver en del af et fagligt dygtigt fællesskab. Vi har det hyggeligt sammen, og samarbejdet foregår i en uformel tone.
Vi hører til få minutter fra Hovedbanegården, med udsigt over Tivoli, og tilbyder således en centralt placeret arbejdsplads.
Om Socialforvaltningen generelt
Socialforvaltningen i Københavns Kommune er landets største socialforvaltning, og vores vigtigste opgave er at sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov, fx borgere med handicap, sindslidelser, hjemløseproblematikker eller udsatte børn og unge.
Socialforvaltningen har over 200 arbejdspladser og knap 7.000 medarbejdere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Forventet start den 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt herefter.
Mere information
For yderligere information kan du kontakte vicekontorchef Signe Kofoed Janot på 4029 6829.
Søg via linket senest fredag den 18. august 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193310&DepartmentId=23178&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876058