BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for boligbyggeri og for at sikre gode billige boliger til københavnerne? Så er du måske vores nye arkitekt i enheden for Almene Boliger i Klima og Byudvikling, Københavns Kommune.
København står i disse år over for flere spændende udviklingsprojekter inden for nybyggeri og renovering af almene boliger. Vi søger derfor en arkitekt, som kan bidrage til, at vi sammen med de almene boligorganisationer får opført nye almene boliger og fremtidssikret de eksisterende boliger.
Du bliver en del af enheden Almene Boliger i Teknik- og Miljøforvaltningen, hvor vi arbejder med udviklingen af København. Vi bidrager til at udvikle en arkitektonisk og socialt sammenhængende by med plads til og lige muligheder for alle, og vi sikrer, at de almene boliger er kendetegnet ved høj arkitektonisk kvalitet.
De almene boliger spiller en central rolle i Københavns byudvikling. Mere end 100.000 københavnere bor i almene boliger fordelt på familie-, ungdoms- og ældreboliger. Københavns Kommune satser stort på de almene boliger, og i de kommende år skal der bruges flere milliarder på både renovering og nybyggeri af mange tusinde almene boliger.
Om jobbet og dine arbejdsopgaver
Som arkitekt i enheden vil du varetage en vigtig og afgørende rolle i udviklingen af den almene boligmasse i København. Med din faglighed og erfaring som arkitekt er du med til at kvalitetssikre og udvikle de almene boligprojekter i samspil med vores primære samarbejdspartnere og mange interessenter. Din portefølje vil både bestå af nybyggeri- og renoveringsprojekter, og du vil spille en central rolle i vores interne arbejde for at sikre arealer til almene boliger i nye lokalplaner.
Enheden består af 35 medarbejdere med forskellige fagligheder. Du vil blive en del af et af enhedens to byggeteams, der består af jurister, arkitekter, studenter og en sekretær. Vi lægger vægt på et godt sammenhold i teamet, og vi hjælper hinanden med sparring og vidensdeling med bl.a. ugentlige teammøder og faste møder med arkitektgruppen.
Nogle af de væsentlige opgaver i stillingen er godkendelse af nybyggeri og renoveringsprojekter, at indgå i dialog og sparring med bygherrer og deres rådgivere i projektudviklingen, afveje hensyn til bevaringsværdighed, bæredygtighed og funktionalitet i renoveringsprojekter og kunne formidle projekterne skriftligt til politikerne. Derfor er det vigtigt, at du kan indgå i samarbejder på tværs af faggrænser med interne og eksterne samarbejdspartnere, kan tage initiativ og arbejde selvstændigt og har interesse for det almene boligområde.
Dine kvalifikationer
- Arkitektuddannet
- Erfaring med boligbyggeri og projektledelse
- Forståelse for faserne i planlægningen og gennemførelsen af byggeprojekter
- Viden om bæredygtigt og cirkulært byggeri
- Bruger af InDesign, Illustrator, Photoshop og Office pakken
- Kendskab til lovgivningen inden for den almene boligsektor eller byggelovgivningens område er en fordel, men ikke et krav
- Gerne erfaring fra eller viden om arbejdet i en politisk styret organisation
- Indflydelse på et område med stort politisk og offentligt fokus
- Et alsidigt job med gode muligheder for indflydelse på eget arbejde
- Samarbejde med fagligt stærke og engagerede kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde
- Mulighed for arkitektfaglig sparring i det daglige
- At være en del af et kontor med stor vægt på humor og socialt samvær
- Fleksible arbejdsvilkår – herunder mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen
Du kommer til at arbejde sammen med ca. 350 dedikerede kolleger i afdelingen Klima og Byudvikling, der alle brænder for at gøre København til en endnu bedre og mere bæredygtig by at leve, bo og bygge i. Afdelingen har 15 faglige enheder og et sekretariat, der med helhedssyn, nysgerrighed og høj faglighed løser opgaver indenfor affald og ressourcer, jorddeponi, klimaindsatser, byplanlægning, almene boliger, udsat by, analyser og bydata.
Som medarbejder i Klima og Byudvikling skal du have lyst til at indgå i samarbejder og projekter, der går på tværs af fagområder og fagligheder. Vi mener, at de gode løsninger bliver stærkere og mere effektfulde, når vi løser dem sammen – koordineret og på tværs af fag, enheder og myndighedsområder. Vi har desuden som norm at gøre det ordentligt – og vi gør det for København. Vi har det lange lys på og har formuleret en fælles strategi, der sætter retning for vores arbejde de kommende år. I Klima og Byudvikling har vi fleksible arbejdsvilkår, herunder mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.
Er du interesseret?
Vi ønsker stillingen besat den 1. oktober 2023 eller snarest muligt. Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Yderligere oplysninger
Har du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Agnes Nilsson på 2297 6409.
Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Vi forventer at holde samtaler i uge 33.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193058&DepartmentId=23117&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862597