Ambitiøs og erfaren leder med sygeplejefaglig baggrund til Udkørende Akutteam i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du flere års ledererfaring, og vil du stå i spidsen for hele Københavns Kommunes akutteam? Kan du motivere og drive videreudviklingen af akutteamets rolle i ”Det nære sundhedsvæsen” i samarbejde med teamet? Så skal du søge denne stilling nu!

Akutteamet løser somatiske opgaver i hele Københavns Kommune med det mål at forebygge unødvendige indlæggelser og behandle borgerne der, hvor de er. Vi ”rykker ud” til både unge og ældre borgere i eget hjem, så de ikke skal ”rykke ind” på hospitalet.

Akutteamet har eksisteret siden 2019, har åbent alle ugens dage kl. 7.30-23.00, og vi har årligt kontakt med over 5.700 borgere.

Lige nu mangler vi en ny leder, der vil være med til at definere og videreudvikle os som team og vores rolle internt i kommunen og eksternt overfor vores samarbejdspartnere.

Ring til områdechef Ulla Callesen på tlf. 2014 6169, hvis du vil høre mere om stillingen og arbejdet i akutteamet. Du kan ligeledes læse mere i jobprofilen.

Akutteamet: Sygeplejefaglig indsats af særlig høj kvalitet
Akutteamet arbejder efter Sundhedsstyrelsens kvalitetsstandarder for kommunale akutfunktioner defineret som et tilbud til patienter, der ikke har behov for en sygehusindlæggelse, men som har særlige observations-, pleje- og behandlingsbehov.

Målet er, at borgerne får mulighed for at få en sygeplejefaglig indsats af særlig høj kvalitet tæt på deres hverdag, når de har brug for det – og det stiller høje krav til Akutteamets kompetencer og opgaveløsning.

Akutteamet er et beredskab og kan træde til inden for kort tid, når de kontaktes af sundhedsfagligt personale i hjemmeplejen, på plejehjem, midlertidige pladser samt almen praksis, 1813 og hospitaler.

Teamet løser mange typer opgaver, fx

  • Akut klinisk vurdering - bl.a. målinger og blodprøver samt opfølgning på iværksat behandling
  • Instrumentel sygepleje – bl.a. IV-væsketerapi, anlæggelse og skift af katetre
  • Vejledning, sparring og support af kollegaer og samarbejdspartnere over telefonen eller ved bedside-undervisning
  • Komplekse, ikke-placerbare og uforudsete opgaver
Fokus på samarbejde og faglig reflektion
Du får ansvaret for at drive akutteamet, lige fra at styre budgettet til at sikre den rette bemanding. Lige nu består teamet af en sygeplejefaglig leder og 19 sygeplejersker. Samtidigt forventer vi at udvide kapaciteten.

Vi forventer derfor, at du har en sundhedsfaglig baggrund og flere års ledelseserfaring samt erfaring fra somatikken, da det giver dig de bedste forudsætninger for at løfte opgaven.

En central del af dit arbejde bliver at sikre et godt samarbejde mellem akutteamet og de samarbejdspartnere, der normalt har kontakten til borgerne – som andre enheder i vores egen organisation samt almen praksis og hospitalerne. Derfor er det en fordel, hvis du tidligere har arbejdet i eller i tæt samarbejde med en kommune.

Vi håber også, at du trives med at lede medarbejdere, der løser akutte opgaver i et uforudsigeligt miljø. De har mange samarbejdspartnere, og det er din opgave at støtte dem i at reflektere over og udvikle måden, de løser opgaverne på – om det er alene, som team eller i samarbejde med andre.

Skab tillidsbaseret ledelse og strategisk udvikling
I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen arbejder vi med tillidsbaseret ledelse, og vi mener, medarbejderne selv kan og skal foretage faglige vurderinger i det daglige arbejde, mens du som leder skal sætte retning og turde prioritere.

Du kommer også til at spille en central rolle i et kontinuerligt strategisk arbejde med udvikling af ”Det nære sundhedsvæsen” og samarbejdet på tværs af sektorerne – blandt andet baseret på datadrevet ledelse, hvor du vil have en vigtig opgave i løbende at monitorere og udvikle såvel den faglige som den borgeroplevede kvalitet i indsatsen.

Vi vil derfor gerne høre, hvilke tanker du har gjort dig om, hvordan samspillet mellem det nære sundhedsvæsen og sygehusvæsenet kan udvikle sig – og hvilken rolle akutteamet kan spille.

Leder: Få sparring og personlig udvikling
Som leder i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen bliver du en del af en ledergruppe med andre sundhedsfaglige ledere. Her er der rum til at sparre med hinanden og opdyrke samarbejder på tværs af enhederne.

Du vil høre til i Område Syd, hvor du vil få 24 lederkollegaer, som du kan opbygge et tæt ledernetværk til og med, og sammen gør vi os umage med at lede og udvikle os sammen.

Vi prioriterer udviklingen af vores ledere højt og tilbyder blandt andet flere årlige konferencer.

Du vil også få mulighed for et individuelt sammensat udviklingsprogram baseret på dine ønsker og behov for udvikling.

Læs mere om visionerne for ledelse i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Løn og ansættelse
Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. oktober 2023.

Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst og er baseret på dine erfaringer og kvalifikationer.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Søg via linket senest fredag den 18. august 2023
Vi forventer at holde 1. samtale den 23. august og 2. samtale den 28. august. Mellem de to samtaler vil du blive bedt om at tage en personlighedstest, og der tages referencer, hvis vi forventer at kunne tilbyde dig stillingen.

­­­Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det.
Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193325&DepartmentId=22533&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876111

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet